گروه صنعتی رابین متال
خانه / ورق سرب رادیولوژی / قیمت عمده ورق سرب رادیولوژی خالص

قیمت عمده ورق سرب رادیولوژی خالص

سرب، فلزی با ویژگی های منحصر به فرد است. علت استفاده از آن در بخش رادیولوژی بیمارستان و مراکز تصویر برداری خصوصی این است که اشعه ی ایکس مورد استفاده در رادیولوژی، نمی تواند از سرب عبور کند، بنابراین از سرب کوبی درها و دیوارهای بخش بهره می گیرند تا پرتو های پراکنده ی این اشعه ی مضر به بیرون از اتاق نتابد. با توجه به نیاز ضروری به این فلز، قیمت ورق سرب رادیولوژی حائز اهمیت است. برای اطلاع از قیمت عمده ورق سرب رادیولوژی خالص، باید با شرکت های تولید کننده تماس گرفت.

قیمت عمده ورق سرب رادیولوژی خالص

چگونگی تولید ورق سرب رادیولوژِی

چگونگی تولید ورق سرب رادیولوژِیسرب یک فلز نرم و بسیار سنگین است که موارد استفاده از آن زیاد است. به این علت که سرب، تشعشعات هسته ای را در خود جذب می کند و از خود عبور نمی دهد، به صورت لایه ای نازک و به قطر چند میلی متر روی تمام دیوار های اتاقک تصویر برداری، رادیولوژی، سیتی اسکن، مامو گرافی، دندان پزشکی و مراکز پزشکی هسته ای نصب می شود.

تولید ورق رادیولوژی، فرآیندی سخت و زمان بر است. این کار با استخراج سنگ های پر عیار سرب از معادن شروع می شود و پس از رسیدن به کارخانه ها به عنوان ماده ی اولیه، به همراه میزان معینی کک در دمای بسیار بالایی، در کوره ذوب می شود.

به منظور جدا کردن سرب از سر باره، آن را با آمونیوم کلرید ترکیب می نمایند که در نتیجه سرب به علت سنگینی زیاد و چگال بودن، در پایین ترین قسمت قرار می گیرد و به این شکل به راحتی از کوره خارج می شود.

سپس با سرب به دست آمده که خلوص آن افزایش می یابد، محصولات به منظور بهره برداری های مختلف تولید می شود که یکی از آن ها ورق سرب نازکی است که در رادیولوژی استفاده می شود.

معادن ارزشمندی که از آن ها سرب استخراج می شود، در بسیاری از نقاط کشورمان یافت می شود که روزانه حجم بالایی از سرب اولیه ی مورد نیاز را تامین می کنند. 

برای تولید سرب تجهیزات ویژه ای هم چون کوره ها، مشعل های قدرتمند و هم چنین لوله های خنک کننده، جهت کاهش گرمای تولید شده، نیاز است که هزینه ی خرید و نگه داری از این لوله ها هم بسیار زیاد است و آخر در تعیین قیمت نهایی ورق سربی تاثیر می گذارد.

راهنمای خرید ورق سرب رادیولوژی باکیفیت

راهنمای خرید ورق سرب رادیولوژی باکیفیت

  1. ورق سرب رادیولوژی با کیفیت، باید درصد خلوص بالایی، در حدود ۹۹ درصد داشته باشد تا بتواند پر قدرت ترین پرتوهای پراکنده را هم به خود جذب کند. 

هم چنین با توجه به مرکز تصویر برداری مورد نظر و کیلو ولتاژ اشعه ی ایکس مورد استفاده در آن جا، ضخامت مناسب داشته باشد.

برای خرید ورق رادیولوژی با کیفیت بایستی موارد تخصصی مربوط به این کار را در نظر گرفت و بهترین مشاور برای خرید این کالاها،  یک رادیولوژیست ماهر و خبره است.

از جمله ویژگی های بارز این اوراق موارد زیر می باشند:

  • درصد خلوص سرب که هر چه بیشتر باشد، از مرغوبیت بالاتری برخوردار است.
  • ضخامت مورد تایید استاندارد های بین المللی و کشوری
  • استفاده از کانی سرب با کیفیت در خط تولید 
  • استفاده از سرب نرم

از ورق های سرب استفاده های دیگری هم به جز دیوار پوش می شود، مثلا در تولید درب های سنگین رادیولوژی، در رادیوتراپی ها و مراکز فیزیک هسته ای از آن بهره می گیرند.

سرب در تولید شیشه های پنجره ای که نباید از آن تشعشع رادیواکتیو عبور کند هم مصرف دارد.

تشخیص ورق سرب خالص رادیولوژی

تشخیص ورق سرب خالص رادیولوژی تشخیص ورق سرب خالص رادیولوژی کار هر شخصی نیست و تنها  از کسانی که در این صنعت بزرگ و پیچیده، مشغول به کار هستند، بر می آید.

از آن جا که ترکیب میزان کمی از آلیاژها با سرب، برای تولید کنندگان این اوراق، به لحاظ اقتصادی بسیار پر منفعت است، گاها دیده می شود که برخی از این صنعت گران که دارای نشان استاندارد و برند تجاری معتبری نیستند، دست به این کار سخیف می زنند و سلامت افراد جامعه و پرسنل زحمت کش کادر درمان را به خطر می اندازند.

بنابر مطلب مذکور برای خرید ورق های رادیولوژی خالص و با کیفیت، که مستقیما با جان انسان ها در ارتباط اند، باید با یک کمپانی تولید کننده که برند شناخته شده ای دارد و خدمات پس از فروش ارائه می دهد، کار کرد و سفارشات خود را مطابق با مساحت مورد استفاده در بخش رادیولوژی، ثبت نمود و در کمترین زمان آن ها را تحویل گرفت.

البته در بسیاری از شرکت های فروشنده ی ورق های رادیولوژی، خدمات نصب آن ها، که یک کار سخت و تخصصی هم می باشد، انجام می شود.

پس از نصب اوراق، از طرف سازمان بهداشت کشوری، نظارت بر روی آن ها انجام می شود و عملیات دزیمتری توسط کارشناسان صورت می گیرد تا از خلوص ورق های سربی و عدم نشتی اتاقک ها نسبت به پرتوهای پراکنده، اطمینان حاصل گردد.

قیمت فروش ورق سرب رادیولوژی اصل

قیمت فروش ورق سرب رادیولوژی اصلقیمت فروش ورق سرب رادیولوژی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد، که در تعیین بالا بردن ارزش آن دخالت می کنند. از جمله ی این فاکتورها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از کانی های مرغوب 
  • وجود تجهیزات مدرن و پیشرفته ای که در تسریع انجام امور و دقت خالص سازی مفید هستند.
  • درصد خلوص بالا و تقلیل سازی هر گونه آلیاژ
  • استفاده از سرب نرم و مرغوب
  • میزان سرب مصرفی در ورق ها که به ابعاد و مساحت مکان مورد نظر بستگی دارد.
  • ضخامت ورق که طبق استاندارد های جهانی معمولا در حدود دو میلی متر است.

خرید ورق سرب اصل از شرکت های صاحب نام، که برای نشان تجاری خود ارزش قائل هستند، کاملا مطمئن است و جای نگرانی و شک برای پرسنل مراکز تصویر برداری باقی نمی گذارد.

اگر چه خرید از این گونه کارخانه های تولید کننده، ممکن است اندکی گران تر تمام شود، اما به صرفه است، چون هزینه های بعدی پیش نخواهد آمد و پس از انجام دزیمتری، نیاز به درز گیری مجدد نخواهد بود.

این گونه شرکت هایی که می توانند با شرکت های خارجی هم رقابت کنند، می توانند محصول مرغوب خود را به کشور های دیگر هم صادر کنند.

برای تهیه ی این اوراق کافی ست با شرکت های مربوطه تماس گرفت تا کارشناسان خود را برای اندازه گیری و بررسی محیط بفرستند و پس از ساخت ابعاد سفارش داده شده، اوراق را ارسال کنند و برای نصب ها به محل بروند و در نهایت از نظر کار آیی، تست دزیمتری انجام دهند.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی یوسفی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128512511
شماره تلفن ثابت:02171053047
شماره فکس:02171053049
آدرس کانال: Rabinmetal@
پاسخگویی تلگرام: Rabinmetal1@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: Info@Rabinmetal.com

مطلب پیشنهادی

خریدار ورق سرب رادیولوژی و رادیوگرافی

رادیولوژی و رادیوگرافی و... علاوه بر کاربرد های مهمی که در تشخیص انواع بیماری ها دارند مشکلاتی را نیز به وجود می آورند. این دستگاه ها هنگامی که از آن ها استفاده

دیدگاهتان را بنویسید