گروه صنعتی رابین متال
خانه / خاک سرب اکسید / قیمت خاک سرب اکسیدی یزد

قیمت خاک سرب اکسیدی یزد

خاک سرب اکسیدی یزد که از معادن طبیعی مرکز ایران به دست می آید؛ یکی از با ارزش ترین مواد معدنی است. قیمت خاک سرب اکسیدی را می توان از سایت های مجاز اینترنتی جویا شد.

انواع فلزات، اکسید فلزات و ترکیبات دیگر آنها دارای کاربردهای بسیار متنوعی هستند.

بخشی از موارد استفاده فلزات را همواره در اطراف خود مشاهده می کنیم. چرا که در ساخت بسیاری از وسایل زندگی ما از انواع فلزات استفاده شده است.

به عنوان مثال می توان به لوازم زیر اشاره کرد:

  • بدنه و بسیاری از قسمت های داخلی یخچال و فریزر
  • انواع کولر، بخاری، شفاژ و …
  • ظروف مسی، رویی و آهنی آشپزخانه
  • میز و صندلی های فلزی
  • لوله و اتصالات فلزی
  • آچار، پیچ گوشتی و سایر ابزارهای فنی
  • بدنه آبگرمکن و …

هر فلزی مشخصات و و کاربردهای ویژه خود را دارد. سرب یکی از فلزات شناخته شده و پر مصرف است.

اگر مایل به تهیّه و خرید خاک سرب اکسیدی هستید، می توانید به مراجعه به وب سایت www.madanban.ir آن را به صورت آنلاین تهیّه نمائید.

قیمت خاک سرب اکسیدی یزد

مهمترین معادن تولید خاک سرب در ایران

مهمترین معادن تولید خاک سرب در ایران شاید دور از حقیقت نباشد که گفته شود کشور ایران در زمینه تولید خاک سرب و بسیاری دیگر از انواع موادّ معدنی، در زمره بزرگترین تولید کننده ها در سطح خاورمیانه و جهان قرار دارد؛ و با استناد به آمارهای منتشر شده توسّط سازمان های بین المللی،  شش دهم درصد ذخایر سربی جهان در کشور ایران قرار دارد که سبب می شود ایران در جایگاه پانزدهم دارندگان ذخایر سربی در سطح بین المللی، جای گیرد.

بر اساس گزارش آماری وضعیت سرب در ایران منتشر شده توسّط پایگاه داده های علوم زمین ایران در سال ۱۳۹۷ از مجموع ۱۹۵ معدن فلزّی ثبت شده در کشور، چهل و سه معدن، معدن سرب و روی می باشند و از این میان پانزده معدن غیر فعّال بوده، بیست و یک معدن فعّال بوده و هفت معدن نیز در حال آماده سازی و مجهّز کردن می باشند.

بر اساس این گزارش ها، می توان گفت که مهمترین این معادن در ایران، معدن مهدی آباد واقع در صد و پانزده کیلومتری شهر یزد، مجتمع معدنی سرب و روی انگوران واقع در صد و سی کیلومتری جنوب غربی زنجان، معدن عمارت واقع در بیست و هشت کیلومتری جنوب اراک، معدن ایرانکوه واقع در بیست و پنج کیلومتری جنوب غرب اصفهان، معدن کوشک یزد واقع در صد و شصت و پنج کیلومتری شرق یزد و در چهل و پنج کیلومتری شمال شرقی شهرستان بافق و معدن کوه سرمه واقع در پنجاه و پنج کیلومتری جادّه فیروزآباد واقع در استان فارس، می باشند. البته علاوه بر این معادن که به عنوان معادن تولید کننده سرب و روی در ایران شناخته می شوند می توان به معادن دیگری نیز اشاره نمود.

 معدن نخلک واقع در صد و چهل کیلومتری شرق نایین واقع در استان اصفهان، معدن انجیره-وجین واقع در شهرستان تیران و کرون که در شصت کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد، معدن آهنگران در نزدیکی ملایر واقع در استان همدان، معدن لکان واقع در روستای لکان از توابع شهرستان خمین واقع در استان مرکزی، معدن سرب و روی منصور آباد واقع در صد کیلومتری شهر یزد، معدن صالح پیغمبر واقع در صد و هشتاد چهار کیلومتری غرب اصفهان، معدن نمار در نزدیکی روستای نمار از توابع دهستان نمارستاق واقع در شهرستان آمل در استان مازندران، معدن شاهین در نزدیکی شهرستان شازند واقع در استان مرکزی و معدن گوشفیل واقع در حدود بیست کیلومتری شهر اصفهان نمونه هایی از معادن سربی هستند که از اهمیّت کمتری در قیاس با معادن برتر قرار دارند.

ویژگی های منحصر بفرد خاک سرب اکسیدی

ویژگی های منحصر بفرد خاک سرب اکسیدیخاک سرب اکسیدی که با نام اکسید سرب، لیتارژ و ماسیکوت ممکن است شناخته شوند در ادبیات قدمای فارسی به نام های مرداسنگ، مردار سنگ و یا مردار سنج اشتهار داشته است. خاک سرب اکسیدی که به علّت وقوع فرایند اکسید شدن در سرب تشکیل می شود، دارای رنگ قرمز یا زرد بوده و به شکل پودر و خاک می باشد.

در حقیقت، خاک سرب اسیدی معادل همه اسامی گفته شده برای آن نمی باشد. علّت این که ممکن است خاک سرب اسیدی با اکسید سرب  یکی دانسته شود این است که در این خاک به میزان زیادی اکسید سرب وجود دارد و شاید دور از حقیقت نباشد که گفته شود بخش اعظم ترکیبات این خاک را اکسید سرب تشکیل می دهد و اگر در فرایند تولید یا استخراج این مادّه متبلور شود به آن لیتارژ گفته می شود و در صورتی که تبلور نیابد به آن ماسیکوت گفته می شود. 

خاک سرب اکسیدی را به دلیل ویژگی ها و خصوصیاتی که دارد از خاک سرب معمولی تمییز داده می شود. یکی از این ویژگی ها این است که این مادّه معدنی در مقابل اسید سولفوریک تا حدّ زیادی مقاومت می کند و به همین اعتبار در ساخت مخازن متنوّع نگهدارنده، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

خاک سرب اکسیدی تولید شده در ایران که ممکن است بیشتر با نام یزد، زنجان، اراک و اصفهان بیشتر شناخته شود، دارای خاک اکسیده شده و مادّه معدنی سرب به صورت توئَمان، می باشد و به دلیل این که این دو در صنایع مختلف کاربرد زیادی دارند؛ این محصول، مشتریان خاصّ خود را در بازار ایران و نیز در میان کشورهای خارجی، داراست.

موارد استفاده از خاک سرب اکسیدی

موارد استفاده از خاک سرب اکسیدیکاربرد های خاک سرب اکسیدی، با توجّه به نوع روش استخراج و تولید، عناصر و ترکیبات تشکیل دهنده، چگونگی خرید و میزان خلوص و همچنین این که متعلّق به کدام معدن است، ممکن است متفاوت باشد و به تبع آن، قیمت های متفاوتی هم بر خاک سرب های اکسیدی مختلف،مترتّب باشد.

با این وجود، برای این مادّه طبیعی، صرف نظر از موارد یادشده، کاربردهای زیادی را بتوان برای آن ذکر نمود. برای مثال در نقاشی کردن، برخی ممکن است مایل باشند که از انواع رنگ های روغنی استفاده نمایند؛ امّا این رنگ ها به دلیل روغنی بودن، ممکن است به راحتی خشک نشوند. یکی از موارد استفاده از خاک سرب اسیدی این است که به عنوان خشک کننده و شاید بهترین نوع آن، توسّط این دسته از نقاش ها، برای خشک کردن رنگ های روغنی مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر کاربردهایی که می توان برای خاک سرب اسیدی ذکر کرد، استفاده از آن به عنوان مادّه ضد عفونی کننده در پزشکی می باشد. همچنین در داروسازی نیز ممکن است  از این مادّه معدنی ارزشمند استفاده گردد و افزون بر آن، گفته می شود که این مادّه در تولید بعضی از انواع صابون ها، می تواند کارایی داشته باشد.

در طب سنّتی، از مادّه ای معدنی به نام سنگ مردار یا مرداسنگ برای زدودن بوی عرق بدن و جلوگیری از تعریق بیشتر  یاد می شود. لازم است بدانید که این ماده معدنی همان خاک سرب اسیدی می باشد که علی رغم این که در پزشکی امروزی، ممکن است بحث هایی درباره باید نباید هایی استفاده از آن مطرح باشد، این مادّه هنوز هم توسّط عطاری ها به کسانی که از بوی بد بدن و تعریق زیاد رنج می برند، توصیه می گردد.

لعاب موجود بر روی کوزه ها را همواره می توان یکی از اصلی ترین عواملی دانست که بازار این نوع صنایع دستی را در دوره حاضر گرم نگه داشته است. یکی دیگر از کاربرد هایی که برای خاک سرب اکسیدی ذکر می کنند، استفاده از آن در لعاب کوزه در فرایند کوزه گری می باشد؛ علاوه بر این، این مادّه معدنی در فرایند لعابی کردن انواع سرامیک نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

باتری سازی نیز از مواردی است که گفته می شود در آن از اکسید سرب می توان استفاده نمود؛ برای تولید باتری اسیدی در جهت استفاده در انواع خودروها از اکسید سرب استفاده زیادی می گردد به گونه ای که در این نوع باتری ها، مادّه شیمیایی اصلی و قالبی که گفته می شود سازنده صفحات مثبت می باشد، همین اکسید سرب است.

از ویژگی های دیگری که می تواند برای اکسید سرب و سرب ذکر کرد، نرمی فوق العاده و حالت و انعطاف پذیری زیاد آن می باشد. این ویژگی در کنار خاصیت کم رسانا بودن سرب و اکسید سرب را می توان از مهم ترین عواملی دانست که این مادّه طبیعی در لحیم کاری انواع وسایل الکتریکی نیز کاربرد دارد.

خرید خاک سرب اکسیدی یزد

خرید خاک سرب اکسیدی یزددر گذشته برای خرید انواع کالا، انسان ناچار بود که صرفاٌ به بازار آن مراجعه نماید یا به مراکز تولید کالا سری بزند. این امر ضمن این که وقت زیادی از انسان ها ممکن بود بگیرد، برای او زحمت هم داشت. تهیّه مواد معدنی نظیر خاک سرب اکسیدی با این روش ها برای او زحمتی دوچندان می توانست داشته باشد.

امروزه با گسترش ارتباطات و با توسعه فروشگاه های اینترنتی، دیگر الزام و نیازی نیست که برای تهیّه کالاهای مختلف به بازار یا کارخانه سازنده آن مراجعه نمود. خاک سرب اکسیدی نیز از این موقعیّت محروم و برکنار نمانده است؛ سایت www.madanban.ir به فروش خاک سرب اکسیدی یزد به صورت آنلاین می پردازد. می توانید با مراجعه به آن این محصول را تهیّه و خریداری نمائید.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی یوسفی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128512511
شماره تلفن ثابت:02171053047
شماره فکس:02171053049
آدرس کانال: Rabinmetal@
پاسخگویی تلگرام: Rabinmetal1@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: Info@Rabinmetal.com

مطلب پیشنهادی

سنگ سرب

در این مقاله، به بررسی سنگ سرب، یکی از مهمترین مواد معدنی استخراج شده از …