گروه صنعتی رابین متال
خانه / سنگ سرب / قیمت سنگ معدن سرب اکسیدی سمنان

قیمت سنگ معدن سرب اکسیدی سمنان

قیمت سنگ معدن سرب اکسیدی استخراج شده از سمنان بستگی به عیار آن دارد. عیار بالا قیمت بیشتری داشته و تا ۵۰ درصد نیز می رسد.

استان سمنان:

  • به عنوان یکی از نواحی ایران شناخته شده است که دارای معادن زیادی می باشد.
  • از جمله این معادن می توان به سنگ معدن سرب اکسیدی اشاره نمود.
  • در واقع بخشی از کانسار های سرب و روی در زون البرز در ناحیه افتر در شمال این استان واقع شده است.

قیمت سنگ معدن سرب اکسیدی

قیمت سنگ معدن سرب اکسیدی را چندین عامل تعیین می کنند. این عوامل عبارتند از:

  • میزان و درجه خلوص این فلزات. هر چه درجه خلوص این عنصر بیشتر باشد و ناخالصی کمتری داشته باشد، قیمت آن نیز افزایش می یابد.
  • فرایند و مراحل استخراج. برخی مراحل استخراج به طریق انفجاری صورت می گیرد و برخی به صورت دستی است که شامل خرد کردن سنگ ها می باشد. این عامل نیز می تواند در تعیین قیمت سنگ معدن سرب اکسیدی تاثیر گذار باشد.

تولید و استخراج سنگ معدن سرب

 

برخی مراحل این عملیات شامل:

  • شناسایی کانه مورد نظر در طبیعت.
  • به کار گیری روش های مقرون به صرفه در استخراج فلزات.
  • جداسازی فیزیکی فلز مورد نظر از نا خالصی ها.
  • شناورسازی روشی است که برای فلزاتی مانند سرب به کار می رود.
  • عملیات ذوب فلزات روش دیگری برای استخراج آنها محسوب می شود.

اندیس سنگ معدن سرب در سمنان

در استان سمنان اندیس هایی (لازم به ذکر است که اندیس به ناحیه ای گفته می شود که دارای نشانه ها یا رگه هایی از سنگ معدنی باشد که از لحاظ اقتصادی با ارزش باشد) وجود دارد که نام یکی از آنها معدن سرب چمتو تاش می باشد که از آن سرب استخراج می شود.

قیمت سنگ سرب اکسیدی به طور کامل ارتباط مستقیمی با میزان عیار آن دارد و مقصود از عیار، میزان وجود سرب در سنگ های معدن است. بهترین نمونه محصولات معدنی و سنگ سرب اکسیدی، سنگی است که عیار آن بالا باشد و یا به اصطلاح دارای رگه های سرب زیادی است.

 

قیمت سنگ معدن سرب اکسیدی سمنان

طبقه بندی انواع سنگ های معدنی

طبقه بندی انواع سنگ های معدنیدر علم زمین شناسی، سنگ به مواد جامدی از پوسته زمین گفته می شود که به طور طبیعی از پیوند یک یا چندین نوع کانی تشکیل شده باشد که فرآیند های مختلفی در طبیعت باعث به وجود آمدن انواع سنگ معدنی و محصولات گوناگون سنگی می شود. بدین صورت سنگ ها را بر اساس نحوه تشکیل و منشأ جداگانه به سه گروه اصلی تقسیم می کنند. ۱٫سنگ های آذرین ۲٫ سنگ های رسوبی ۳٫ سنگ های دگرگون شده

سنگ های آذرین: این سنگ حاصل انجماد و سرد شدن مواد مذاب درونی زمین می باشد که در داخل و یا در روی سطح زمین سخت شده و به سنگ تبدیل شده اند که خود این نوع سنگ به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • سنگ های آذرین بیرونی به علت خارج شدن مواد مذاب از داخل زمین توسط آتشفشان، سنگ های آتشفشانی نیز نامیده می شوند و محصول سرد شدن مواد مذاب در بیرون از سطح زمین می باشند مانند سنگ بازالت.
  • سنگ های آذرین درونی و یا با عنوان نفوذی نیز آن ها را معرفی می کنند که این سنگ ها بر اثر انجماد مواد مذاب در درون زمین پدید می آیند مانند سنگ گرانیت. اغلب این مدل سنگ دارای رنگ روشن و بلورهای درشت هستند.

سنگ های رسوبی: به موادی که در نزدیکی سطح زمین و یا در محیط هایی با فشار و حرارت پایین انباشته می گردد و در اثر حمل و نقل و ته نشین شدن این مواد و ذرات و رسوبات مختلف سنگ های رسوبی به وجود می آید. سنگ های رسوبی بیشتر از هفتادو پنج درصد از سطح زمین را می پوشانند. رسوبات به شیوه های مختلفی تشکیل می شوند که خود این باعث دو گروه شدن سنگ های رسوبی شده است.

  • سنگ های رسوبی تخریبی یا آواری که این سنگ ها به دلیل هوازدگی و فرسایش سنگ های قدیمی حاصل شده اند و توسط آب، باد و یخچال های طبیعی به مکان های گوناگون انتقال پیدا می کنند.
  • سنگ های رسوبی شیمیایی ترکیبی از کانی های رسوب کرده در آب معمولا در اقیانوس ها و در اثر فرآیند های شیمیایی و بیولوژیکی ایجاد می شوند.

سنگ های دگرگون شده: سنگ های ثانویه ای هستند که از دگرگونی سنگ های آذرین، رسوبی و دگرگون شده قبلی به وجود می آیند به طوری که عوامل دگرگونی متفاوت می باشد برخی از مواقع ممکن است به دلیل تغییرات فشار، گرما و سیالها و جانشینی باشد.

آشنایی با سنگ معدن سرب

آشنایی با سنگ معدن سربسنگ معدن جزو گونه ای از سنگ شامل فلزات و عناصر ارزشمند و گران بها محسوب می شود که از معادن مختلفی استخراج می شود و با عنوان کانسنگ نیز معرفی شده است. کانسنگ های فلزی به سه دسته اکسیدها، سولفیدها و سیلیکاتها گروه بندی می شوند. سنگ معادن کشف شده تحت تاثیر فرآیندهایی مورد بررسی و پردازش قرار می گیرند تا فلزهای مورد نظر از سنگ و مواد معدنی استخراج شوند.

در اکثر نقاط ایران، معادن فلزات گوناگونی وجود دارد. معدن فلز سرب یکی از هفت موارد فلز شناخته شده در کشورمان ایران است که مورد بهره برداری قرار گرفته است. مستنداتی در زمینه وجود معادن فلز سرب در مناطق دماوند، جیرفت، بم و به طور کلی استان های مازندران و سمنان مشاهده شده است. اغلب فلز سرب در کانسنگ هایی همراه با نقره، روی و بیشتر مس یافت می شود و به همراه این مواد عملیات جداسازی انجام می گیرد.

فاکتورهایی مانند غلظت یک کانسنگ و فرم پیدایش آن، ارتباط مستقیمی با هزینه های مرتبط با استخراج می گذارد. بنابراین باید نسبت هزینه استخراج در برابر ارزش فلز موجود در کانسنگ مورد سنجش قرار گیرد تا تعیین شود که کدام سنگ معدن ارزش هزینه استخراج را دارد.

کاربرد سنگ معدن سرب اکسیدی

کاربرد سنگ معدن سرب اکسیدی سنگ معدن اکسیدی یکی از سه گروه اصلی سنگ معدن به شمار می آید. اکسید به ترکیب شیمیایی گفته می شود که از ترکیب یک یا چند اتم اکسیژن با یک یا چند اتم از عناصر دیگر به دست آمده باشد. معروف ترین ترکیب اکسیدی که می توان از آن نام برد، کربن دی اکسید است که از ترکیب یک اتم کربن و دو اتم اکسیژن تشکیل شده است.

سرب فلزی است براق، بسیار نرم و شدیدا چکش خوار که کاربردهای بسیاری دارد. از جمله کاربرد سنگ معدن سرب عبارتند از سازه های ساختمانی،لوله های انتقال آب، در رنگ ها و اجزای الکترونیکی مانند روکش کابل، مهمات و باتری های اسید سرب و نیز در سرامیک ها و شیشه های سرب دار.

از طرفی سرب در معادن و طبیعت، به صورت لایه لایه و سفید رنگ بوده که در مجاورت با اکسیژن به رنگ خاکستری در می آید. به علت فراوانی بالای سرب و کارکردن آسان با آن، انعطاف پذیری بسیار بالا، این فلز همواره مورد توجه و استفاده بشر قرار گرفته است. در مستندات گذشته می پنداشتند که سرب از قدیمی ترین فلزها بوده و گویا به سیاره زحل مربوط می شود.

فروش سنگ سرب اکسیدی سمنان

فروش سنگ سرب اکسیدی سمنانایران کشوری معدن خیز است و خرید و فروش انواع سنگ های معدن در بازار ایران رایج می باشد. استان سمنان منبع اصلی استخراج و خالص سازی سنگ سرب اکسیدی است. فروش سنگ سرب اکسیدی در بازارهای استان سمنان از طریق نمایندگی های رسمی به طور عمده انجام می شود. کانسنگ سرب اکسیدی به روش های مختلفی معامله شده و به راحتی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. سنگ سرب اکسیدی موجود در بازار از نظر عیار دسته بندی می شود که درصد های عیار نیز متفاوت است.

  مرحله ی فروش سنگ پس از تولید مهم ترین مرحله به حساب می آید که تولید کنندگان به طرق مختلفی شرایط فروش محصولات معدنی خود را فراهم می آورند که در این جا نحوه فروش را به صورت های زیر نام می بریم:

  • فروش از طریق وب سایت های رسمی شرکت
  • مراجعه مستقیم به کارخانه های استخراج کننده
  • فروش حضوری از طریق نمایندگی های رسمی

بدین صورت مشتریان با توجه به شرایط خود، یکی از راه ها را انتخاب کرده و اقدام به خرید می کنند. البته لازم به ذکر است که بگوییم در واقع فروش سنگ ها اغلب به علت معاملات در سطح جهانی، به صورت آنلاین انجام می شود.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی یوسفی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128512511
شماره تلفن ثابت:02171053047
شماره فکس:02171053049
آدرس کانال: Rabinmetal@
پاسخگویی تلگرام: Rabinmetal1@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: Info@Rabinmetal.com

مطلب پیشنهادی

سنگ سرب

در این مقاله، به بررسی سنگ سرب، یکی از مهمترین مواد معدنی استخراج شده از …