گروه صنعتی رابین متال
خانه / شمش سرب / مرکز خرید عمده شمش سرب نرم اصفهان

مرکز خرید عمده شمش سرب نرم اصفهان

شمش سرب نرم اصفهان به عنوان یکی از مرغوب ترین شمش سرب ها معرفی شده است و به همین جهت مرکز خرید عمده بسیاری در سطح ایران وجود دارد که این کار را انجام می دهد.

شهر اصفهان یکی از شهر های صنعتی ایران است که در آن محصولات مختلفی تولید می گردد. از همین رو از جمله تولیداتی که در این شهر صورت می گیرد عبارتند از تولید شمش سرب نرم است. این محصول به دلیل کارایی زیادی که دارد می تواند مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد و به تمامی مردم عرضه شود.

 گروه صنعتی رابین متال، فروشنده شمش سرب، کنسانتره سرب و وغیره می باشد. اگر قصد خرید انواع شمش سرب را دارید، می توانید با کارشناسان این شرکت، تماس بگیرید.

مرکز خرید عمده شمش سرب نرم اصفهان

شمش سرب چگونه تولید می شود؟

شمش سرب چگونه تولید می شود؟سرب و روی می توانند به دو صورت هیدرو متالوژی و پیرو متالوژی، تولید گردند که در این میان، تولید سرب به صورت پیرو متاولوژی، متداول تر می باشد؛ در این روش، برای تولید سرب، لازم است چهار مرحله، طی گردد. این مراحل به ترتیب بدین شرح می باشند: ۱) سینترینگ یا کلوخه سازی، ۲) ذوب شدگی، ۳) رویه گیری یا تفاله گیری، ۴) پالایش.

ماشین سینترینگ به وسیله میله ی تغذیه که غالباً تشکیل شده از تجمّع سرب است، تغذیه می گردد. سپس سایر موادّ خام مورد نیاز نیز در این مرحله ممکن است در این مرحله افزوده گردند؛ این موادّ خام عبارتند از : سلیس، کک، آهن، جریان سنگ آهک، خاکستر،  پیریت، روی، کربنات سدیم و غیره.

موادّ اولیّه کلوخه سازی شده به همراه کک برای ذوب شدن وارد کوره می شوند. داخل کوره، بر اثر حرارت ناشی از سوختن کربن مواد افزودنی همراه با سرب سوزانده می شوند و سرب به شکل مذاب در می آید. سپس سرب مذاب به سمت قسمت تحتانی کوره، هدایت می گردد.

در انتهای کوره، چهارلایه عنصر معدنی از سرب مذاب، استخراج می گردد. لایه نخست در برگیرنده مادّه های سبک معدنی به ویژه آنتیموان و آرسنیک می باشد و به آن «spiess» گفته می شود. لایه بعدی که به آن «matte» گفته می شود، دربرگیرنده سولفید های فلزی بالاخص سولفید مس می باشد. لایه سومّ شامل سیلیکات های اولیّه (سرباره کوره جریان هوا) بوده و بالاخره در لایه چهارم سرب شمش با نود و هشت درصد وزنی آن، قرار دارد. شمش سرب اولیّه به دست آمده از کوره، همچنان دچار ناهمواری هایی است و به همین دلیل، لازم است که در کوره، رویه گیری شود.

در مرحله تفاله گیری، شمش به دست آمده در درون کوره را هم زده و تا قسمت بالای نقطه انجماد، آن را سرد می سازند؛ در این هنگام، عناصر غیر سربی شمش نظیر آنتیموان، مس و سایر فلزّات که ممکن است به آنها تفاله سرب نیز گفته شود بر روی مذاب شناور شده و سپس برای بازیافت شدن به سمت کوره هدایت می گردند.

پس از آن، شمش سرب برای اینکه موادّ غیر سربی موجود در ترکیب خود، نظیر بیسموت، روی نقره، طلا و انواع اکسید فلزی مانند مس، قلع، آنتیموان و آرسنیک را از دست بدهد و تبدیل به شمش خالص گردد؛ در مرحله آخر، پالایش می گردد. مرحله پالایش به این صورت ممکن است باشد که در ابتدا شمش را در درون کوره آهنی ریخته گری قرار داده و سپس در پنج مرحله آن را از مواد غیر سربی، می پالایند.

در گام نخست، اکسید های قلع، آرسنیک و آنتیموان از شمش سرب زدوده می گردند سپس، به وسیله افزودن روی به شمش، طلا و نقره از آن جدا می شود. گام سوّم تصفیه سازی است؛ در این مرحله، منیزیم و کلسیم ترکیب شده با بیسموت به مادّه اصلی افزوده شده تا بدین طریق ترکیب نامحلول به صورت سرباره، شکل بگیرد؛ و در آخر، نیترات یا کربنات سدیم قلیایی و ساید هر جفت آن ها به سرب اضافه شده تا آخرین ناخالصی ها را نیز از آن جدا سازند.

سرب حاصل شده بسیار خالص می باشد. میزان خلوص این مس به حدّی است که گفته می شود بین یک دهم تا یک صدم تا خلوص صد در صد فاصله دارد. این مس را ممکن است برای شکل گیری در داخل قالب گذاشته و یا در ترکیب آلیاژهای مختلف، از آن استفاده نمایند.

دسته بندی شمش سرب به چه صورت انجام می گیرد؟

دسته بندی شمش سرب به چه صورت انجام می گیرد؟ برای دسته شمش سرب، روش های مختلفی ممکن است وجود داشته باشد که این مادّه را بر اساس میزان خلوص، کیفیت، معدن محل استخراج و این که شمش سرب در کدام کشور تولید شده است، به دسته های متخلفی طبقه بندی کرده باشند. یکی از انواع دسته بندی ها که شاید دور از حقیقت نباشد که آن  را از رایج ترین شیوه های دسته بندی سرب و شمش آن، بدانیم؛ تقسیم سرب به سه دسته سرب خالص، سرب آلیاژی و سرب کارگاهی می باشد.

شمش به دست آمده از سرب خالص می تواند بسیار نرم، چکش خوار و قابل انعطاف باشد. رنگ سرب خالص سفید متمایل به رنگ آبی بوده و براق، می باشد. هدایت الکتریکی سرب خالص خیلی کم می باشد و افزون بر آن در مقابل پوسیدگی، استقامت دارد و به خاطر همین ویژگی اخیر است که از سرب خالص برای نگهداری مایعاتی که خاصیت تخریبی و خورندگی دارند، مثل اسید سولفوریک، استفاده می گردد.

از سرب آلیاژی ممکن است بتوان در ترکیب با سایر فلزّات استفاده نمود. سرب آلیاژی در تولید چیزهایی مثل لحیم، ساچمه و شبکه باتری می تواند کارایی داشته باشد.

سرب کارگاهی را می توان به دو نوع عمده، تقسیم نمود: سرب کارگاهی خشک و سرب کارگاهی نرم. سرب حشم کارگاهی از ذوب یا بازیافت سرباره کوره خالص سازی یا آلیاژ سازی می تواند حاصل آید و گفته می شود که آنتی موان آن از پنج دهم بیشتر است.

سرب نرم کارگاهی که بر اساس یافته ها می توان فهمید از بازیافت شبکه باتری حاصل می شود، در ترکیباتش کمتر از پنج دهم آنتیموان دارد. بنابراین می توان نتیجه گیری کرد که از تفاوت های عده سرب کارگاهی نرم و خشک، تفاوت دز میزان آنتی موان آن هاست.

ویژگی های منحصر بفرد شمش سرب نرم

ویژگی های منحصر بفرد شمش سرب نرم

سرب یک فلز نرم و نرم و قابل انعطاف است که برای مقاومت در برابر خوردگی استفاده می شود. سرب را می توان در باتری های (الکتریکی) وسیله نقلیه و همچنین در باتری هایی که منبع تغذیه اضطراری دارند  به کار برد . این کاربرد سرب همچنین در مواد شیمیایی ، صفحات پشت بام و محافظ پرتودرمانی و همچنین عنصر آلیاژی سایر فلزات اثبات شده است.

فروشنده شمش سرب نرم اصفهان

فروشنده شمش سرب نرم اصفهانگروه صنعتی رابین متال یکی از شرکت های فعّال در زمینه فروش خرید موادّ معدنی شمش سرب اصفهان و امثالهم، فعالیّت  می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باره شمش سرب نرم اصفهان و سایر مواد معدنی رویی و سربی و خرید آنان، با ما تماس بگیرید.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی یوسفی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128512511
شماره تلفن ثابت:02171053047
شماره فکس:02171053049
آدرس کانال: Rabinmetal@
پاسخگویی تلگرام: Rabinmetal1@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: Info@Rabinmetal.com

مطلب پیشنهادی

صادرات عمده شمش سرب خشک

صادرات عمده شمش سرب خشک برای صادر کنندگان انواع فلزات آهنی و غیر آهنی از جایگاه خاص و مهمی برخوردار می باشد. صادرات این فلزات می تواند به دسترسی بازار های خارجی