گروه صنعتی رابین متال
خانه / خاک روی / واردات خاک روی از ترکیه

واردات خاک روی از ترکیه

واردات خاک روی از ترکیه به ایران در سطح عمده می باشد. این شیوه معاملاتی زمانی انجام می شود که در معادن ما کمبود این مواد معدنی باشد که شرکت های بازرگانی در این زمینه فعالیت گسترده ای می کنند.

خاک معدنی به عنوان مواد اولیه در هر معدنی عنوان داده می شود که در کارخانه های مختلفی به فراورده های آن فلز تبدیل می گردد. خاک روی نمونه ای بارز از این خاک های معدنی است که از معادن انگوران در استان معدنی زنجان استخراج می شود. این خاک ها در خاورمیانه خود را مطرح کرده است و همانند آن ها در این منطقه وجود ندارد.

انواع خاک معدنی در ایران

در کشور ایران معادن بسیاری وجود دارد که سرشار از مواد معدنی می باشد. این معادن با توجه به تنوع فلزی که دارند می توانند ایران را در سراسر جهان به عنوان یک کشور معدنی معرفی کنند اتا حرفی برای مطرح کردن داشته باشد. خاک های معدنی کشورمان از نظر فراوانی به ترتیب زیر است که در ادامهذکر می کنیم:

  • خاک معدنی آهن
  • خاک معدنی آلومینیوم
  • خاک معدنی مس
  • خاک معدنی روی

عرضه خاک روی در ایران

با عنایت به این که خاک روی طی عملیاتی به کنسانتره به روی سولفوره و کنسانتره روی اکسیده تبدیل می شود و این دو کارایی بسیار زیادی دارند. برای فراوری این خاک معدنی هزینه های زیادی صرف می شود. این خاک ها علاوه بر واردات خاک روی به منظور تامین نیاز خریداران که همان کارخانه های معدنی هستند به طور عمده عرضه می گردند.

واردات خاک روی از ترکیه

کشور ایران با وجود معادن بسیار به خصوص معادن انگوران استان زنجان در برخی مواقع به فعالیت های شرکت های بازرگانی احتیاج دارد. واردات خاک روی از ترکیه به ایران به راحتی انجام می شود تا در مواقعی که معادن جوابگوی نیاز کارخانه ها نمی باشد بتوان گامی برداشت و نیاز آن ها را بر طرف کرد. کشور هایی که واردات خاک روی از آن ها انجام می شود عبارتند از:

  • آسیای میانه
  • آفریقا
  • ترکیه
  • روسیه
  • ایتالیا

فلز روی بعد از آلومینیوم در جایگاه پرمصرف ترین فلزات غیر آهنی در جهان قرار دارد و در ایران هم به دلیل مصرف بالای این فلز علاوه بر تامین آن از معادن داخل کشور، هر سال حجم بالایی از این خاک از کشورهای مختلف از جمله ترکیه وارد می شود.
عرضه کننده های این خاک برای خرید خاک روی به داخل کشور حتی سهام بعضی از معادن در داخل ترکیه را نیز خریداری کرده اند و هر سال حجم زیادی از خاک روی را با توجه به نیاز خود وارد می کنند.

واردات خاک روی از ترکیه

آشنایی با انواع خاک های معدنی در ایران

آشنایی با انواع خاک های معدنی در ایرانبه صورت کلی خاک مخلوطی از انواع مواد آلی و معدنی است که از تخریب سنگ ها و سایر مواد موجود در محیط ایجاد می شود و مواد موجود در هر نوع خاک به محیطی که در آن یافت می شود، ارتباط مستقیمی دارد و نوع بافت هر کدام از آنها نیز می تواند دارای دانه های ریز و یا درشت باشد.
یکی از غنی ترین کشورهای جهان از لحاظ معادن و خاک های معدنی ایران است و بهتر است بدانید که ایران رتبه ۷ جهان را از لحاظ معادن و انواع خاک ها و مواد معدنی دارد که از مهم ترین ذخایر معدنی و زیرزمینی ایران می توان به نفت، گاز طبیعی، آهن، مس، زغال سنگ، نقره، روی، سرب، تیتانیوم و بسیاری از سنگ های قیمتی و سایر املاح اشاره کرد.
خاک های معدنی مانند روی، آلومینیوم، مس و سرب نیز از مهم ترین خاک های استخراج شده از معادن موجود در ایران هستند که کاربردهای بسیار زیادی در صنعت و سایر حوزه ها دارند.
انواع خاک روی با توجه درصد فلز روی که در آن وجود دارد متفاوت است و بهتر است بدانید که خاک روی درصد اصلی برای تهیه فلز روی است که بعد از استخراج از معادن مختلف برای تهیه فلز روی درصد بالایی از آن از خاک گرفته می شود و به صورت شمش روی برای کاربردهای مختلف در انواع صنایع استفاده می شود.

دلایل واردات خاک روی از ترکیه

دلایل واردات خاک روی از ترکیهاز جمله شهرهای مهم ایران که بیشتر معادن در آنجا قرار دارد می توان به یزد، اصفهان، هرمزگان، مشهد و بسیاری از شهرهای دیگر اشاره کرد که از لحاظ معادن در کل دنیا شناخته شده هستند.
با وجود تعداد بالایی معادن در داخل کشور بسیاری از شرکتها برای رفع نیاز خود به خاک روی از منابع کشورهای همسایه مانند ترکیه استفاده می کنند که در بسیاری از موارد به نفع کشور و معادن داخلی نمی باشد.

یکی از دلایل اصلی در واردات و خرید خاک روی ترکیه، گسترش پیدا نکردن فرآیندهای اکتشافات و استخراج در معادن مختلف کشور است که نمی توانند حجم موردنیاز مواد اولیه را برای کارخانه های ذوب و یا سایر کارخانه های تولیدی فراهم کنند.
واردات بی رویه خاک روی از ترکیه باعث تعطیلی معادن و بی کارشدن بسیاری از کارگران در داخل کشور می شود و از لحاظ اقتصادی نیز برای تولیدکننده های فلز روی به صرفه نمی باشد.
خاک روی ترکیه یکی از خاک های پرعیار است و معمولا بعد از وارد کردن آن، فلز روی داخل آن را جدا کرده و به صورت شمش های روی برای استفاده و تولید در حوزه های مختلف به کار می برند.

خاک روی دارای چه کاربرد هایی می باشد؟

خاک روی دارای چه کاربرد هایی می باشد؟کشور ایران از لحاظ تعداد معادن زیرزمینی جزء کشورهای مطرح در دنیا به حساب می آید که اگر این معادن به صورت کامل و درست مورد بهره وری قرار بگیرند هرسال حجم بالایی از مواد معدنی از فلزات در ایران و کل جهان عرضه می شود.
از بین تمام مواد معدنی موجود در خاک، روی به دلیل پراکندگی زیاد معادن آن و حجم بالای عیار آن در خاک بیشتر از سایر مواد معدنی در دسترس تر است و به دلیل کاربرد خاک روی و فلز آن، بسیاری از شرکتها این ماده معدنی را بعد از استخراج از خاک به صورت های مختلفی مانندورق روی، شمش روی، پودر روی و بسیاری از محصولات جانبی مانند ورق نیکل و ورق کادمیوم طی سالیان دراز تولید و عرضه می کنند.
این مواد تولید شده به عنوان مواد اولیه در بسیاری از صنایع صنعتی مانند تولید باتری های خودرو و حتی تولید اسباب بازی فروشی ها مورد استفاده قرار می گیرد که در داخل و خارج کشور به صورت های انبوه تولید و عرضه می شوند.

فلز روی یکی از پرمصرف ترین فلزهای غیر آهنی نیز به شمار می آید و از لحاظ مصرف بعد از آلومینیوم و مس در رتبه سوم قرار دارد و در تولید بسیاری از محصولات از ترکیب فلز روی با آهن استفاده می کنند که باعث مقاومت بالا می شود.
از انواع کاربرد های فلز روی می توان به استفاده در کشتی سازی، خودروسازی، لوازم منزل، تجهیزات پزشکی، داروسازی و حتی لوازم ارایشی و هزاران حوزه دیگر اشاره کرد.
البته فلز روی به شکل های مختلف شمش، گرد، پودر، ورق، میله ای، گلوله ای و شکل های مختلف دیگر فرآوری می شود و در هر کدام از حوزه های گفته شده به یک شکل مورد استفاده قرار می گیرد.
علاوه بر فلز روی در طبیعت، این ماده معدنی در بعضی از مواد غذایی مانند غذاهای دریایی و بعضی از تخمه ها مانند تخم کدو وجود دارد که نیاز بدن به ۲ یا ۳ گرم روی را تامین می کند.

مرکز خرید انواع خاک روی مرغوب

مرکز خرید انواع خاک روی مرغوبمراکز زیادی در داخل ایران خاک روی را در کیفیت های مختلف عرضه می کنند که کیفیت هر کدام از خاک های عرضه شده به مواد آلی و معدنی بستگی دارد که در داخل خاک وجود دارد.
معمولا خاک هایی که مقدار مواد معدنی و روی موجود در آن بیشتر باشد قیمت بالاتری دارد و بهترین نوع خاک روی به حساب می آید.
خاک های دیگری نیز در کیفیت های متوسط و کیفیت پایین وجود دارند که هرکدام به ترتیب مواد معدنی و درصد روی کمتری در داخل آنها وجود دارد و با توجه به آن قیمت پایین تری نیز نسبت به نمونه مرغوب دارند.
غلظت مواد معدنی و روی موجود در خاک را با مقیاس عیار مشخص می کنند و خاک هایی که مرغوب هستند تحت عنوان پرعیار نام گذاری می شوند.
خاک های کیفیت پایین و متوسط نیز کم عیار و عیار متوسط در مراکز عرضه خاک روی به فروش می رسند که در هنگام خرید خاک روی از مراکز خرید خاک، خاک های عیار متوسط از قیمت های مناسب تری نسبت به نمونه های برخوردارند.
اما بیشترین کاربرد را خاک های پرعیار دارند چون مقدار روی و سایر مواد معدنی در آنها بسیار زیاد است.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی یوسفی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128512511
شماره تلفن ثابت:02171053047
شماره فکس:02171053049
آدرس کانال: Rabinmetal@
پاسخگویی تلگرام: Rabinmetal1@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: Info@Rabinmetal.com

مطلب پیشنهادی

قیمت خاک معدنی روی در نمایندگی های فروش

خاک روی ترکیب اصلی تولید فلز روی می باشد. این ترکیب دارای درصدی از فلز روی است که تولید کنندگان فلز روی طی مراحل شیمیایی درصد زیادی از روی موجود در خاک را جدا ک