گروه صنعتی رابین متال
خانه / شمش سرب / تولید شمش سرب خالص باکیفیت

تولید شمش سرب خالص باکیفیت

تولید شمش سرب خالص باکیفیت بر اساس دستاوردهای تکنولوژی روز دنیا صورت می گیرد. سرب از جمله فلزات با ارش طبیعت بوده و مصارف گوناگونی در صنعت دارد.

اشیای فلزی از بهترین و بادوام ترین وسایل می باشند. این لوازم از خطر شکستگی و آسیب دیدن در امان هستند. البته هر فلزی ویژگی های مختص به خود را داشته؛ و برای به کارگیری در تولید ملزومات خاصی مناسب است.

برخی از مهم ترین و شناخته شده ترین فلزات عبارتند از:

  • مس
  • روی
  • قلع
  • سرب
  • آهن
  • نیکل

یکی از پر کاربردترین این فلزها، سرب می باشد. استفاده از سرب به سال های خیلی دور بر می گردد. به نحوی که در کاخ ها و کلیساهای قدیمی شاهد به کارگیری سرب جهت مصارف تزئینی می باشیم.

اما امروزه استفاده از سرب در  سنگ طبیعی به بخش های صنعتی محدود شده است. از آنجا که تحقیقات پزشکی آثار نامطلوب عنصر سرب در بدن انسان را به اثبات رسانده است، استفاده از این فلز به صورت خالص در بخش تزئینات، دکوراسیون و ساخت مجسمه ممنوع می باشد.

فروشنده شمش سرب بر اساس کیفیت و خلوص سرب، این محصول را به صنایع مختلف عرضه می کند. لذا کسانی که به سرب خالص و باکیفیت بالا نیاز دارند بهتر است موارد استفاده خود را با فروشنده در میان بگذارد تا بتواند از مشاوره او بهره ببرد.

تولید شمش سرب خالص باکیفیت

تولید شمش سرب خالص

تولید شمش سرب خالصتولید شمس سرب خالص در کارخانه های مجهز به خطوط مکانیزه انجام می شود. این کارخانه ها بر اساس تکنولوژی روز جهان راه اندازی شده اند.

گاهی اوقات تولید سرب با استفاده از سرب ضایعاتی و باطری های فرسوده انجام می شود.

در اینجا مهم ترین آلیاژهای سرب را نام می بریم:

  • آنتیموان
  • قلع
  • سلنیوم
  • کلسیم
  • نقره
  • آرسنیک

هر کدام از این آلیاژها و همچنین سرب خالص، کاربردهای ویژه ای در صنعت دارند.

از مهمترین کاربردهای سرب می توان در صنایع تولید سرامیک، شیشه، مهمات، برخی قطعات الکترونیکی، لوله های انتقال سیالات و … اشاره کرد.

قیمت انواع شمش سرب

قیمت انواع شمش سربتولید شمس سرب خالص با قیمت های مختلفی صورت می گیرد. این مسئله بدیهی به نظر می رسد. چرا که روش تولید شمس سرب با توجه به نوع ماده اولیه و ترکیبات موجود در آن تعیین می گردد.

طبیعتاً قیمت فروش انواع شمش سرب نیز با هم فرق دارد. در ادامه برخی از دلایل این اختلاف قیمت را بیان می کنیم:

  • ترکیبات موجود در کانی سرب
  • قیمت جهانی سرب
  • محل تولید شمس سرب
  • روش تولید سرب
  • میزان خلوص شمس سرب تولیدی
  • شرایط بازار و نحوه خرید و فروش

به عنوان مثال هزینه های تولید شمس سرب از سنگ معدن سلستین ترکیبی معدنی با تهیه سرب از ضایعات سرب فرق دارد. به این ترتیب قیمت فروش شمس سرب در بازار همواره دارای نوسان قابل توجهی است.

فروش شمش سرب خالص باکیفیت تولید شمس سرب خالص با اهداف مختلفی صورت می گیرد. برخی از موارد استفاده سرب خالص عبارتند از:

  • باطری سازی
  • استفاده در صنایع نظامی
  • ساختن کابل ها
  • ساخت رادیاتور

فروش شمس سرب خالص باکیفیت به طور مستقیم توسط تولید کنندگان این محصول انجام می شود. البته گاهی اوقات نیز این کار توسط نمایندگان صورت می گیرد.

در هر صورت کیفیت سرب خریداری شده و خالص بودن آن بر کیفیت کالای تولیدی اثر خواهد گذاشت.

خرید و فروش شمس سرب خالص از طریق مراکز معتبر، علاوه بر کاهش هزینه ها، کیفیت تولید را نیز در پی دارد.

سرب سنگین ترین فلز در در جدول تناوبی عناصر شیمیایی و دارای بیشترین عدد اتمی در ستون فلزها می باشد که در طبیعت به صورت پایدار یافت می شود. این فلز بخاطر داشتن چند مزیت مهم از جمله نرمی و چکش خواری بالا برای مصارف مختلف در صنعت محبوب شده است.

آشنایی با انواع مختلف شمش سرب

آشنایی با انواع مختلف شمش سربشمش سرب به دو صورت خالص و آلیاژ تولید و روانه بازار می شود. آلیاژ واژه ای است فروانسوی و به ترکیبی از یک فلز با یک یا چند عنصر دیگر گفته می شود که در ترکیب با یکدیگر خواصی متفاوت از عناصر تشکیل دهنده را نشان می دهد. در زبان فارسی به آن همجوشه نیز گفته می شود.

یکی از این عناصر بخش عمده و بدنه اصلی آلیاژ را تشکیل می‌دهد و حتما فلز می باشد. عنوصر دوم می تواند فلزی یا غیر فلزی مانند کربن باشد و به نسبت کم در ترکیب آلیاژ به کار می رود.

  • قلع یکی از عناصری است که به خوبی با سرب ترکیب شده و همجوشه تولید می کند. این آلیاژ نرم برای مصارف لحیم کاری کاربرد دارد.
  • آنتیموان دیگر عنصر مهم در تولید آلیاژ سرب است. در این ترکیب بین ۵ تا ۲۵ درصد آنتیموان استفاده می شود و ترکیب حاصل دارای قابلیت ریخته گری بالا به ویژه در شرایط تحت فشار زیاد است. آلیاژ به سرب خشک نیز شهرت دارد و در تولید محصولاتی همچون لوازم تزئینی و زینتی، ساخت حروف چاپ و قالب به کار گرفته می شود.
  • آلیاژ سرب و کادمیوم یکی دیگر از انواع پرکاربرد شمش سرب در صنایع است. بیشترین کاربرد این آلیاژ در تولید یاتاقان های فلزی می باشد. زیرا دارای سطح لغزندگی قابل قبولی بوده و به خاطر داشتن سختی زیاد در برابر فشار و فرسایش مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.
  • در یک ترکیب دیگر از عناصر آنتیموان و قلع و اندکی آرسنیک به طور همزمان برای آلیاژ کردن با سرب استفاده می شود. این آلیاژ در تولید صفحات مخصوص پلاک در باتری ها کاربرد دارد.

مهمترین ویژگی های شمش سرب خالص مرغوب

مهمترین ویژگی های شمش سرب خالص مرغوبسرب سنگین ترین فلز پایدار می باشد که با داشتن ویژگی های منحصر به فرد و اهمیت استفاده آن در بخش های مختلف صنعت و تکنولوژی به صورت شمش سرب مرغوب با درجه خلوص بالا تولید می شود.

از نظر زیستی، سرب یک عنصر سمی و خطرناک محسوب می شود و در صورتی که از مقدار مجاز در خون انسان بالاتر برود کم خونی، پوکی استخوان، ضعف عمومی، فلج و در موارد شدید مرگ فرد را در پی دارد. لذا همواره افرادی که با این ماده مفید اما خطرناک سروکار دارند تدابیر حفاظتی را رعایت نمایند.

سرب دارای رنگ نقره ای متمایل به آبی و براق است اما در اثر اکسید شدن تیره و کدر شده و به رنگ خاکستری در می آید. بنابراین سطوح بیرونی شمش سرب خالص که در معرض هوا قرار می گیرد خاکستری بوده و در صورتی که برشی در روی آن ایجاد و یا یک لایه نازک از آن برداشته شود یک سطح روشن زیر آن قابل مشاهده است.

این فلز به صورت خالص بسیار نرم است به طوری که به راحتی با ناخن خراشیده می شود. به همین خاطر در گستره وسیعی از کاربری ها با عناصری مانند مس یا آتنیموان به آلیاژ تبدیل شده و تقویت می گردد.

چگالی بالای سرب یکی دیگر از ویژگی های شمش سرب است که می توان برای تشخیص خلوص از آن استفاده کرد. هر سانتی متر مکعب سرب دارای وزن ۱۱٫۳۴ گرم می باشد.

کاربرد های شمش سرب خالص در ایران

کاربرد های شمش سرب خالص در ایرانمهم ترین ویژگی سرب این است که تشعشعات هسته ای از آن عبور نمی کند. بنابراین به عنوان محافظ در رآکتورهای هسته ای، بخش های رادیولوژی بیمارستانها، سفینه های فضایی و … به کار می رود.
به عبارتی هر جایی که ممکن است اشعه های پرقدرت آلفا، گاما و ایکس وجود داشته باشد، سرب و اثر محافظت کنندگی آن نیز ضرورت دارد.

از نظر الکتریکی، سرب فلزی با خاصیت رسانایی بالا می باشد. از این رو در تولید سیم و کابل و همچنین بردهای الکتریکی، خازن و باتری سازی کاربرد گسترده دارد.

چکش خواری بالا و امکان ترکیب شدن با طیف وسیعی از عناصر، دیگر خاصیت مهم سرب می باشد که آن را برای بسیاری کاربردها در بخش صنایع و تکنولوژی های پیچیده مناسب کرده است.

سرب یکی از عناصری است که غیرفعال است و به همین خاطر در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد. بخاطر وجود این ویژگی از سرب در محلهای خاص مانند درون آب یا محیط های اسیدی استفاده می شود. برای مثال دور کابلهای درون آب پوشش سربی می کشند یا درون باطری های اسیدی از سرب استفاده زیادی می شود.

همچنین در طول تاریخ چگالی و وزن بالای شمش سرب، استفاده از آن در بخش نظامی و تولید مهمات را به دنبال داشته است. زیرا گلوله سربی با سرعت و قدرت زیاد لایه های هوا را شکافته و به هدف می رسد.

مرکز تولید و فروش انواع شمش سرب در کشور

مرکز تولید و فروش انواع شمش سرب در کشورایران با داشتن معادن گالن به عنوان یکی از کشورهای تولید و صادر کننده شمش سربی در جهان جایگاه مطلوبی دارد. در واقع حدود ۳ درصد از ذخایر سرب جهان در ایران قرار دارد.

با توجه به وجود منابع خوب و غنی، شرکت های معتبر به تولید انواع شمش سرب خالص و آلیاژ اقدام کرده اند که از مهم ترین آنها شرکت ملی سرب و روی ایران می باشد. لازم به ذکر است روی هم رفته ۵۵ درصد از سرب تولید شده در کشور به خارج از ایران صادر می شود.

جهت خرید این محصول مهم توصیه می شود از کارشناسان مربوطه مشاوره تخصصی دریافت نمایید و در صورتی که برای صادرات و یا مصارف صنعتی نیاز به حجم انبوه شمش سرب باکیفیت دارید با فروشنده معتبر سرب در این مرکز تماس گرفته تا از مشخصات و شرایط فروش محصول آگاه شوید.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی یوسفی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128512511
شماره تلفن ثابت:02171053047
شماره فکس:02171053049
آدرس کانال: Rabinmetal@
پاسخگویی تلگرام: Rabinmetal1@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: Info@Rabinmetal.com

مطلب پیشنهادی

مراکز خرید انواع شمش سرب به صورت عمده

شمش سرب به صورت عمده از طریق سایت ما به فروش می رسد. این روزها از سرب برای ساخت محصولات عمده ای مانند باتری ماشین استفاده های فراوانی می شود. سرب یکی از فلزهایی