گروه صنعتی رابین متال
خانه / شمش سرب / صادرات عمده شمش سرب خشک

صادرات عمده شمش سرب خشک

صادرات عمده شمش سرب خشک برای صادر کنندگان انواع فلزات آهنی و غیر آهنی از جایگاه خاص و مهمی برخوردار می باشد.

صادرات این فلزات می تواند به دسترسی بازار های خارجی به این منابع مهم داخلی کمک کند.

از دیر باز تا به اکنون، صادرات در عرصه اقتصاد وجود داشته است.

اکثر فعالان اقتصادی، از اهمیت بالای صادرات با خبر هستند و از آن برای تجارت جهانی، بهره های فراوان می برند.

حتی فلزات تولیدی از معادن کشور، برای صادرات جهانی، قابل کاربرد می باشند.

تجارت فلزات غیر آهنی مانند شمش سرب خشک از طریق صادرات به بازار های گسترده خارجی، برای تجار بسیار حائز اهمیت می باشد.

صادرات شمش سرب به چه کشورهایی انجام می شود؟

یکی از اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۰ ایران برای کاهش وابستگی به نفت افزایش صادرات غیر نفتی است که صادرات شمش سرب خشک نیز در این دسته قرار می گیرد و با توجه به کیفیت شمش سرب ایران ایران به کشورهای زیر توانسته صادرات این محصول از سنگ معدن سرب را داشته باشد.

  1. چین
  2. عراق
  3. اندونزی
  4. تایلند
  5. ترکیه
  6. افغانستان
  7. امارات متحده عربی
  8. عمان
  9. پاکستان
  10. غنا

چین یکی از بزرگترین خریداران این ماده فلزی از ایران است. زیرا این کشور در حال توسعه روز افزون صنعتی است. این نکته قابل توجه است که با وجود داشتن معادن تولید سرب به واردات مشغول است و علت اصلی آن هم به دلیل رعایت حفظ سلامتی محیط زیست تولیدات سرب خود را از معادن خود کاهش داده و به واردات روی آورده است. کشور بعدی که از ایران صادرات شمش سرب خشک دارد ترکیه است. ترکیه نیز خود در صادرات شمش سرب در خاورمیانه رتبه دار است اما با واردات نیاز و صادرات خود را باهم هماهنگ می کند. اما درباره اینکه ایران توانسته نیاز کشورهایی که وارد کننده شمش سرب خشک هستند را برآورده کند و خود را به عنوان یک صادر کننده قدر معرفی سازد یا نه در جدول زیر آماری ار رتبه های ایران در صادرات شمش سرب خشک ارائه می دهیم. 

خاورمیانه آسیا آفریقا جهان
۲ ۵ ۲ ۱۵

با ارقامی که در جدول بالا ارائه دادیم. دید که جواب سوال خیر است و برای اینکه بتوانیم در این بخش جایگاهیی برای خود داشته باشیم راه طولانی را باید برویم و ابته خود این نکته باعث ایجاد فرصت های اقتصادی زیادی در این زمینه برای فروشنده شمش سرب چه در داخل ایران و چه در قسمت صادرات شمش سرب خشک فرصت های فوق العاده ای وجود دارد. همچنین در سال اخیر شرایط صادرات تا حدودی راحت تر از سال قبل که صادرات کانی های فلزات ممنوع شده و فقط در صورت ارائه در بورس و آن هم به میزانتعیین شده این امکان وجود داشت و همین موضوع بسیار باعث سختی تولیدکنندگان شد.

صادرات عمده شمش سرب خشک

آشنایی با دسته بندی های مختلف شمش سرب

آشنایی با دسته بندی های مختلف شمش سربانواع شمش سرب از کانی های سزب خام بدست می آید. کانی سرب در معدن همراه با روی و سایر کانی ها مانند گالن و سروزیت و انگلزیت همراه است، ابتدا سرب را در مراحل مذاب از سایر کانی ها چدا کرده تا فقط سرب خاص بدست آید در اینجا سرب به دو دسته تقسیم می شود.

  1. شمش سرب نرم
  2. شمش سرب خشک

البته شکل های دیگری هم برای استفاده وجود دارد. مانند سرب ورقه ای و مفتولی

سرب نرم چیست؟

هنگامی که سنگ سرب برای جداسازی فرستاده می شود کانی های دیگر همراه آ« جداسازی می شوند به فلزی که میزان سرب استخراج شده آن با خلوص ۹۹ درصد باشد سرب نرم  گفته می شود.

سرب خشک چیست؟

به سربی که همراه با آنتیموان  و یا سایر فلزها است که سبب سفت تر شدن ماده سرب می شود، سرب خشک می گویند البته نام دیگر این سرب، سرب آنتیموان دار نیز می باشد.

شمش سرب به چه سربی می گویند؟

انواع سرب های بالا که معرفی شد برای جابه جایی راحت تر به صورت شمش درآمده و به عنوان شمش سرب خشک و نرم معرفی می گردند.

سرب خالص یا همان سرب نرم بیشتر به شکل سرب ورقهای به کاربرده می شود. به دلیل آن که می توان آن را به راحتی به شکل ورقه درآورد و البته رسانایی کمتری نیز دارد و از انتشار جلوگیری می کند به همین دلیل در مراکز پزشکی که از پرتو ها استفاده می شود برای ایمن سازی اتاق ها از سرب ورقه ای استفاده می کنند.

دلایل تولید و استفاده از شمش سرب

دلایل تولید و استفاده از شمش سربتولید شمش سرب برای همه کشورهای در حال پیشرفت و البته پیشرفته یکی از مواد فلزی مهم است. این ماده به دلیل خاصیت های فوق العاده ای که دارد بسیار در همه صنایع به کار می آید اما تولید شمش سرب فقط از معادن صورت نمی گیرد. بلکه کشورها برای اینکه در هزینه های خود صرفه جویی کنند به بازیافت قطعه های سربی تولید شده و تولید شمش سرب خشک از این محصولات قدیمی روی آورده اند که بسیار کار آمد است. مانند بازیافت باتری های خودرو و باتری های صنعتی، و به خاطر همین کشورهای صنعتی درصدد افزایش صادرات خود چه در سنگ معدن آن و چه تهیه خود شمش سرب و صادرات محصولات حاصله از آن هستند.


ویژگی های این ماده که سبب کاربرد زیاد آن می شود شامل:

  1. چکش خواری
  2. نرم بودن
  3. مقاوم در برابر خورندگی اسیدها
  4. انعطاف پذیر
  5. قدرت رسانایی ضعیف

به همین دلیل در بخش های صنعتی که قطعه هایی که نیاز به این ویژگی ها دارد و در دنیای امروز هم این قطعه ها کم نیستند به کار می رود. همانطور که می دانید قرن اخیر بیشترین تولیدات انواع ماشین ها چه ماشینات حمل و نقلی و چه دستگاهای تولید که همه آن ها باعث پیشرفت یک کشور می شوند و بازهم تمام این موارد برای شکل  گرفتن نیاز به شمش سرب دارند. این بخش کوچکی از اهمیت انواع سرب در تولید و استفاده است.

 

مشخصات منحصر بفرد شمش سرب خشک

مشخصات منحصر بفرد شمش سرب خشکشمش سرب خشک از این جهت منحصر به فرد است که دیگر نیاز به اضافه کردن آلیاژی به آن نیست تا از نرم بودن در بیاید و اینکه از این شمش در صنایعی که خورندگی اسیدی اهمیت بالایی دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. کاربرد  شمش سرب خشک
  2. صنایع باطری سازی
  3. ساچمه
  4. گلوله
  5. خازنهای اسیدی
  6. لحیم
  7. درزگیر بام ها
  8. نگهداری مایعات فرسایشی

این تنها تعدادی از موارد  استفاده از این فلز است. شمش سرب در جایگاه چهارم استفاده از فلزات قرار دارد.

جالب ترین ویژگی شمش سرب خشک استفاده از سرباره های این ماده در بتن است که سبب ساخت یک بتن فوق العاده سبکتر نسبت به بتن قبلی را می دهد.

تغییراتی که اضافه کردن شمش سرب خشک به بتن می دهند عبارتند از:

  • افزایش تحمل بتن در برابر فشار
  • افزایش مقاومت در برابر الکتریسیته
  • افزایش سرعت ضربان الکتریکی فراصوتی بتن 
  • کاهش چگالی بتن

بتنی که این ویژگی ها را دارد باعث افزایش مقاومت سازه ها مخصوصا در مناطق مرطوب می شود.

همین یک ویژگی خاصی که شمش سرب خشک به بتن ها می دهد آمار استفاده از این فلز را در بتن به جهت استفاده در سازه های حیاتی  در کشور ما و همچنین در جهان افزایش داده است. 

مرکز فروش شمش سرب خشک صادراتی

مرکز فروش شمش سرب خشک صادراتیایران دارای معادن تولید شمش سرب فراوانی است اما اکثر شمش خود را از راههای غیر سنگ معدن تامین می کند. اما بهتر است درباره شهرهایی که مرکز تولید سرب خشک در ایران هستند هم کمی بدانیم.

شهرهای تولید کننده شمش سرب خشک ایران

  1. انگوران زنجان
  2. مهدی آباد یزد
  3. عمارت اراک
  4.  اصفهان

این استان ها از مهمترین استان های ایران هستند ولی سایر استان ها هم قادر به تولید شمش سرب خشک چه از نظر سنگ معدن و چه بازیافت سرب های استفاده شده هستند.

پیدا کردن مرکزی که به توان مقدار سرب خشک فراوانی را در حد تناژ به راحتی از آن خریداری کرد کار چندان آسانی نیست با وجود زیاد بودن مراکز خرید و فروش شمش سرب خشک اما وقتی پای تهیه این فلز برای صادرات به میان می آید یعنی به حجم زیادی از این فلز نیاز است که کمتر کسی توانایی فراهم کردن آن را دارد. ما در شرکت رابین متال این فرصت را برای صادرکنندگان شمش سرب خشک فراهم کرده ایم تا در هر تناژی که مد نظر دارند صادرات خود را بدون نگرانی از کمبود این ماده انجام دهند. به همین دلیل خود را مرکز فروش شمش سرب خشک صادراتی ایران می دانیم.

قیمت شمش سرب خشک صادراتی

نکته مهم دیگر در صادرات قیمت شمش است زیرا مشتریان ما به دنبال حداقل قیمت نسبت به سایر کشورها هستند. برای قیمت هم این نکته را بیان می کنیم که نگران نباشید با وجود نوساناتی که در قیمت وجود دارد و افزایش قیمت هایی که در سال های اخیر به طور پیوسته رخ می دهد باز هم ما می توانیم شمش سرب خشک درخواستی شما را از سایر رقبا ارزان تر در اختیارتان قرار دهیم.

البته این به معنی فروش یک سرب بی کیفیت نیست هر چند که هر چه درجه خلوص شمش بالا تر میرود قیمت نهایی هم بیشتر خواهد شد. 

جهت ثبت سفارش خرید و فروش شمش سری خشک با واحد فروش ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را انجام دهند.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی یوسفی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128512511
شماره تلفن ثابت:02171053047
شماره فکس:02171053049
آدرس کانال: Rabinmetal@
پاسخگویی تلگرام: Rabinmetal1@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: Info@Rabinmetal.com

مطلب پیشنهادی

مرکز خرید شمش سرب کارگاهی اراک

خرید شمش سرب کارگاهی شهر های صنعتی مانند شهر اصفهان، تهران، شیراز و اراک را می توانید با مراجعه به مراکز خرید و فروش انواع شمش سرب به صورت نقدی انجام دهید. امرو